onsdag 20 juni 2007

God morgon



Nu på morgonen när butiken är färdig städad, speglarna putsade, dammsugits, moppats och bryggts kaffe och äntligen tänker man hurra, en ny dag är kommen och igårdagen är glömd och bortstädad är det första man gör är att sätta det nybryggda kaffet i halsen. En minst sagt chockerande nyhet är orsaken. På kingmagazine.se läser jag att ROBERTO CAVALLI har börjat ett samarbete med H & M. My god, nu har han tappat det helt fullständigt tänkte jag. Jag har ju jobbat med Cavalli s kläder tidigare och vet hur glittrigt och glamuröst allting ska vara. Vad tänkte han på när han tackade ja till detta??? Samtidigt kan jag inte låta bli att lyfta hatten för H & M som lyckats med detta värvningen som kommer att både slå Viktor & Rolf och Karl Lagerfeld enligt mig. Är det många som känner till Roberto ? Nej, trodde väl det. Det kallat Haute Couture. Det syndigaste som finns, men ack så vackert och svåråtkomligt för att inte nämna och gå in på priserna på alla klänningar och kostymer som han har tillvarkat och som enbart burits utav kändisar med tanke på just prislapparna. Det är väl bara dom som har råd eller ? Det har väl alltid varit kändisar som fått bära detta Couture kläder. För oss mänskliga gäller fortfarande det som är färdigt att bära dvs Pret a Porte. Välkomna in till Licona för lite Pret a Porte. Alex.

Inga kommentarer: